
προς τη συγγραφέα και ψυχολόγο
Χριστίνα Ρασιδάκη
Επιμέλεια
Δέσποινα Φορτσερά


Το συγκεκριμένο βιβλίο αποτελεί μία συλλογή μηνυμάτων που έστειλαν οι μαθητές της ομάδας ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ - ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ του σχολείου μας προς την συγγραφέα και ψυχολόγο Χριστίνα Ρασιδάκη.
Η δραστηριότητα έγινε στο πλαίσιο των δράσεων ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΙ, ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΑΙ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΩ ΟΜΑΔΙΚΑ για το σχολικό έτος 2023-2024.
5ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΙΓΑΛΕΩ
Η συντονίστρια,
Δέσποινα Φορτσερά
Φιλόλογος
2/2/2024
Αξιότιμη κυρία Ρασιδάκη,
Αρχικά θέλω να σας ευχαριστήσω για τον χρόνο που ξοδέψατε για να απαντήσετε τις ερωτήσεις μας και να μιλήσετε με εμάς. Επιπλέον από το βιβλίο σας έμαθα πάρα πολλά ειδικά το τι να κάνω, όταν είμαι θυμωμένος. Επίσης με εντυπωσίασαν πολύ, όλα τα παραδείγματα που χρησιμοποιήσατε, όπως στο σημείο που μιλάτε για το ότι είναι πολλές φορές ανόητο να λέμε όχι. Τέλος θέλω να σας πω ότι έχετε γράψει ένα πολύ ωραίο βιβλίο και να συνεχίσετε να γράφετε για τέτοια θέματα που βοηθούν στην ζωή.
Με εκτίμηση,
Στρατής Κουβεδάκης
2/2/2024
Αξιότιμη κυρία Ρασιδάκη,
Διαβάζοντας το βιβλίο σας "ΞΕΡΩ ΝΑ ΛΕΩ ΟΧΙ" έμαθα πολλά. Μου άρεσε πάρα πολύ και πιστεύω ότι αποτελεί την απόδειξη ότι τα βιβλία δεν χρειάζονται πολλές σελίδες για να προσφέρουν ένα μεγάλο δίδαγμα. Το βιβλίο αυτό με βοήθησε να μάθω να αντιμετωπίζω προβλήματα στη ζωή μου. Το λάτρεψα, γιατί είναι απλά γραμμένο με εικόνες και εύκολο στην κατανόηση. Μόλις μεγαλώσει η αδελφή μου,θα της το δώσω να το διαβάσει κι εκείνη. Τέλος, είμαι ευγνώμων και θα ήθελα να σας ευχαριστήσω θερμά που δεχτήκατε να μας συναντήσετε αφιλοκερδώς και να λύσετε τις απορίες μας.
Με εκτίμηση,
Λακέρδα Διονυσία
Αιγάλεω, 2/2/2024
Αξιότιμη κα Ρασιδάκη,
Διαβάζοντας το βιβλίο σας, πέρασα τον χρόνο μου ποιοτικά εμπλουτίζοντας τις γνώσεις μου. Έμαθα να διαχειρίζομαι και να αντιμετωπίζω καταστάσεις με έναν διαφορετικό τρόπο, καθώς και να είμαι πιο διαλλακτική σε ορισμένα θέματα. Ήταν ένα βιβλίο πολύ ενδιαφέρον για τους εφήβους, αλλά και για όσους χρειάζονται μία περαιτέρω στήριξη στην αντιμετώπιση δυσκολιών. Επιπλέον, το βιβλίο έχει και εκπαιδευτικό χαρακτήρα, ενώ είναι χρήσιμο για όλες τις ηλικίες. Θα ήθελα, επίσης, να σας ευχαριστήσω για την ανιδιοτελή προσφορά σας και για τις συμβουλές πάνω σε θέματα που αφορούν τις δυσκολίες της εφηβείας. Με εκτίμηση,
Μπιτζίκη Κριστιάνα
Αιγάλεω , 2/2/2024 Αξιότιμη Κα Ρασιδάκη,
Σας γράφω για τις εντυπώσεις που μου δημιούργησε το βιβλίο σας "Ξέρω να λέω όχι". Μου άρεσε πάρα πολύ και μου έμαθε πολλά πράγματα! Συνήθως δεν μου αρέσει να διαβάζω βιβλία, αλλά το συγκεκριμένο μου έκανε μεγάλη εντύπωση. Σου δίνει μαθήματα ζωής, όπως για παράδειγμα μου έμαθε να ελέγχω τον θυμό μου και να μην πληγώνω τους άλλους. Επίσης μου έμαθε να μην παρασύρομαι και να λέω ΟΧΙ σε κάτι που μπορεί να με βάλει σε μπελάδες. Πραγματικά όσο διάβαζα το βιβλίο δεν ήθελα να σταματήσω και μου κρατούσε αμείωτο το ενδιαφέρον.
Θα ήθελα επίσης να σας ευχαριστήσω για την αφιλοκερδή προσφορά σας να συνομιλήσετε μαζί μας και να μας λύσετε τις απορίες. Η μαθήτρια,
Ηλιάνα Μουντάκη
Κα Ρασιδάκη, καλησπέρα σας.
Ονομάζομαι Σωτήρης Πλαστήρας και είμαι μαθητής της Β γυμνασίου. Διάβασα το βιβλίο σας και έχω μείνει πολύ ενθουσιασμένος. Πραγματικά με βοήθησε πάρα πολύ να μάθω σε ποιες περιπτώσεις πρέπει να λέω όχι. Με έβαλε σε σκέψεις στο πως πρέπει να αντιμετωπίζω τις δύσκολες καταστάσεις και να θέτω τα όριά μου. Όλο τον χρόνο που διέθεσα διαβάζοντας το βιβλίο άξιζε τον κόπο.
Σας ευχαριστώ για όλη αυτή τη θαυμάσια εμπειρία.
Αξιότιμη κα Ρασιδάκη,
θα ήθελα να σας εκφράσω τη μεγάλη χαρά μου που διάβασα το βιβλίο σας, και να σας πω ότι εντυπωσιάστηκα πολύ. Με αφορμή το βιβλίο σας, χρειάστηκε να έρθω πολλές φορές σε σκέψεις, για το θέμα πότε να λέμε ΟΧΙ, διότι πολλές φορές είναι δύσκολο. Ήταν καταπληκτικό, έμαθα τόσα πολλά πράγματα που δεν ήξερα. Διαβάζοντας έβαζα τον εαυτό μου σε κάθε περίπτωση όπως στο ζήτημα της παρενόχλησης ή του bullying και κατανοούσα καλύτερα. Επομένως, θα ήθελα να σας δώσω συγχαρητήρια για την εξαιρετική δουλειά που κάνατε για να έχετε αυτό το αποτέλεσμα.
Με τιμή,
Μελίνα Γεωργοπούλου
Αξιότιμη κα Ρασιδάκη,
Σας στέλνω αυτό το μήνυμά με αφορμή το βιβλίο σας "Ξέρω να λέω όχι" που διάβασα πρόσφατα, κατόπιν παρότρυνσης της καθηγήτριάς μου Δέσποινας Φορτσερά. Το βρήκα εύκολο στην ανάγνωση και εξαιρετικά διασκεδαστικό ακόμη και για εμένα που δεν μου αρέσει τόσο να διαβάζω βιβλία . Επιπρόσθετα, με έβαλε σε σκέψεις και συνειδητοποίησα διάφορα πράγματα διαβάζοντάς το. Με βοήθησε να αλλάξω τρόπο σκέψης και οπτική σε θέματα της καθημερινότητας, εκεί που δεν το περίμενα. Ακόμη, βρήκα το χιούμορ που χρησιμοποιείτε πολύ εύστοχο, ενώ ταυτόχρονα ταυτίστηκα σε μερικά σημεία του βιβλίου. Θα το προτείνω και στους φίλους μου ανεπιφύλακτα! Με εκτίμηση,
Πελαγία Γκιουλάκη
Γειά σας κα Ρασιδάκη ,
ονομάζομαι Ιωάννου Δέσποινα και φοιτώ στο 5ο Γυμνάσιο Αιγάλεω στην Β τάξη. Διάβασα το βιβλίο σας και μου άρεσε πάρα πολύ με τις διάφορες ενότητες του "ΟΧΙ". Το βρήκα πολύ ενδιαφέρον, γιατί είχε τις εικόνες και δεν με έκανε να το βαρεθώ καθόλου. Μου έδωσε να καταλάβω πότε πρέπει να λέω τη γνώμη μου και να υπερασπίζομαι τον εαυτό μου και όχι να ακολουθώ όποιον μου προτείνει κάτι στο οποίο είμαι αντίθετη. Σας ευχαριστώ πολύ για την αφιλοκερδή προσφορά σας και για το καταπληκτικό βιβλίο που γράψατε για εμάς.
Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2024
Αξιότιμη Κα Ρασιδάκη,
Σας γράφω για να σας εκφράσω τις εντυπώσεις μου για το ανερχόμενο best seller σας, «Ξέρω να λέω ΟΧΙ».
Αρχικά, το βιβλίο σας εξετάζει όλα τα προβλήματα που ταλανίζουν την σημερινή κοινωνία, που κινείται με ταχύτατους ρυθμούς δίχως να δίνει την απαραίτητη προσοχή όπου χρειάζεται. Αντιθέτως, εσείς το κάνατε δείχνοντάς μας τους κινδύνους αλλά και πώς να τους αποφύγουμε λέγοντας μία απλή λεξούλα ,ΟΧΙ. Σας συγχαίρω για την δουλειά σας, γιατί είναι το παράδειγμα ότι, όταν κάποιος θέλει να βοηθήσει τους συνανθρώπους του, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να το πετύχει!
Με εκτίμηση,
Αφροδίτη Κασκαμπά
Αθήνα, 2 Φεβρουαρίου 2024
Αξιότιμη κα Ρασιδάκη,
Σας γράφω αυτό το γράμμα για να σας εκφράσω τις εντυπώσεις μου για το βιβλίο σας «Ξέρω να λέω ΟΧΙ». Αρχικά, με έκανε να προβληματιστώ για αρκετά πράγματα που συμβαίνουν στη ζωή μου, να καταλάβω πότε να ενεργώ και με ποιον τρόπο. Επίσης, με βοήθησε να αποφύγω καταστάσεις και να μάθω να τις διαχειρίζομαι με τον σωστό τρόπο. Επιπρόσθετα, με έμαθε πώς να λύνω τις διαφορές μου, ανάλογα με την περίσταση. Επιπλέον, με διευκόλυνε πολύ στο να θέτω τα όριά μου, όταν πρέπει και εκεί που πρέπει. Τέλος, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την αφιλοκερδή προσφορά σας να συνομιλήσετε μαζί μας. Με εκτίμηση,
Ελένη Κεραμίδα
01/02/2024
Αξιότιμη κα Ρασιδάκη,
Σας στέλνω αυτό το μήνυμα για να σας εκφράσω τον θαυμασμό μου για την δουλειά σας. Αρχικά, έχω να σας πω ότι οι εντυπώσεις μου για το βιβλίο σας είναι άψογες. Γενικά η εμπειρία μου κατά την διάρκεια ανάγνωσης του βιβλίου σας ήταν απερίγραπτη, διότι ένιωθα πως έμαθα τόσα πολλά για το πώς να συμπεριφέρομαι σε πολλές περιστάσεις και πώς να αντιμετωπίζω τα διάφορα προβλήματα που μπορεί να μου τύχουν. Τέλος, θα ήταν αγένεια να λησμονήσω να σας ευχαριστήσω για την προθυμία σας να συνομιλήσετε μαζί μας αφιλοκερδώς αλλά και να λύσετε τις απορίες μας . Με τιμή,
Κοροντζή Δήμητρα
Αγαπητή κυρία Ρασιδάκη,
Ελπίζω αυτό το μήνυμα να σας βρίσκει καλά. Θα ήθελα να σας εκφράσω τις ειλικρινείς μου ευχαριστίες για το εξαιρετικό βιβλίο σας, το οποίο είχα την ευκαιρία να διαβάσω στο πλαίσιο του μαθήματος της κυρίας Φορτσερά. Κατά την ανάγνωση, ανακάλυψα νέες διαστάσεις σχετικά με την συμπεριφορά μου και απέκτησα σημαντική ενίσχυση για το πως μπορώ να βελτιώσω τον εαυτό μου. Ήταν μια ευκαιρία για εμένα να απομακρυνθώ λίγο από το πιεστικό πρόγραμμά μου και να αφιερώσω χρόνο σε ένα βιβλίο. Θέλω να σας ευχαριστήσω για την ευκαιρία που μας δώσατε να έρθουμε σε επαφή με το έργο σας και να αντλήσουμε διδάγματα για την αξία του ΟΧΙ. Εκτιμώ βαθύτατα τον χρόνο που αφιερώσατε για να μοιραστείτε τις σκέψεις και τις εμπειρίες σας. Με εκτίμηση,
Νικόλας Δεμένεγας
Αγαπητή κυρία Ρασιδάκη,
Σας ευχαριστώ πολύ για το υπέροχο βιβλίο σας. Την ώρα της ανάγνωσης, ένιωθα πως έβρισκα μια καλή συμβουλή για διάφορες καταστάσεις, επίσης το βιβλίο σας μπόρεσε να μου λύσει μερικές απορίες που είχα, είναι απίστευτο! Το βιβλίο είναι εξαιρετικό και εύκολο στο διάβασμα, το θέμα το καταλαβαίνεις εύκολα και σου μένουν οι ζωγραφιές ως παράδειγμα.
Περίμενα πώς και πώς να σας γνωρίσω και εκτιμώ πάρα πολύ που μας προσφέρατε τον χρόνο σας. Ευχαριστώ για την διαδικτυακή συνάντηση και την φιλική διάθεση.
Με εκτίμηση,
Σοφία Λαπένκο
Καλησπέρα σας κα Ρασιδάκη,
Σας συγχαίρω για την επιτυχία σας με αυτό το εντυπωσιακό βιβλίο. Πιστεύω ότι άνοιξε τους ορίζοντες όλων όσων το έχουν διαβάσει. Ένα τέτοιο βιβλίο χρειάζεται να υπάρχει στην εποχή μας, διότι πολλοί από εμάς δυσκολεύονται να πουν αυτή τη μικρή λέξη, το «όχι». Προσωπικά, εντυπωσιάστηκα με το πώς μπορέσατε να παρουσιάσετε ένα θέμα, με τόση απλότητα, ώστε και τα μικρά παιδιά να μπορούν να καταλάβουν το μήνυμά του. Αυτό που μου έμεινε περισσότερο, είναι ότι με το όχι μπορεί ο καθένας μας να προστατέψει τον εαυτό του από σοβαρούς κινδύνους, από άβολες στιγμές, ακόμα και από τον θάνατο.
(συνέχεια στην επόμενη σελίδα)
Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω γιατί, για εμένα, το βιβλίο αυτό μοιάζει σαν μια μικρή πόρτα που άνοιξε για να μπω σε ένα καινούργιο κεφάλαιο στην ζωή μου και με έκανε να πιστέψω ότι ακόμα υπάρχουν ελπίδες για μια ευτυχισμένη ζωή. Σας ευχαριστώ που είχατε την καλή διάθεση να συνομιλήσουμε και που απαντήσατε σε όλες μας τις απορίες.
Σας εύχομαι καλή τύχη στο έργο σας και καλό δρόμο στην ζωή σας.
Πιτροπάκη Μαριέλα
Αγαπητή κυρία Ρασιδάκη,
Σας γραφώ για να σας πω τις εντυπώσεις μου από το βιβλίο σας. Πιο συγκεκριμένα, με εντυπωσίασε ο τρόπος με τον οποίο εκφράζετε τα μηνύματα και ότι προσθέσατε πολλές εικόνες με αποτέλεσμα να μπορούν να το καταλάβουν και μικρά παιδιά που δεν μπορούν να διαβάσουν. Επιπλέον, με εντυπωσίασε το γεγονός, ότι έχετε χωρίσει το κείμενο σε μικρές ενότητες και δεν το έχετε γράψει, όπως συνήθως, όλο μαζί με αποτέλεσμα να μπορούμε να το καταλάβουμε καλύτερα. Επίσης, έμεινα έκπληκτος που στις τελευταίες σελίδες βάλατε πολύτιμα τηλέφωνα που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των παιδιών. Τέλος, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω που μας δώσατε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε και να λύσουμε τις απορίες μας. Με εκτίμηση ,
Σπύρος Κωνσταντίνος
Κα Ρασιδάκη,
να σας ευχαριστήσω κι εγώ με τη σειρά μου, για τη θερμή σας ανταπόκριση να συναντηθείτε και να συνομιλήσετε με τους μαθητές μου, που ακούσατε με υπομονή τις ανησυχίες τους και που οι απαντήσεις είχαν ως πλαίσιο τον ανθρωπισμό και τη συμπερίληψη.
Η συνεργασία μας, μας γέμισε με χαρά και εύχομαι να συναντηθούμε ξανά στο μέλλον.
Δέσποινα Φορτσερά
