

Στην άκρη της Πάτρας κυλούσε ο ποταμός Γλαύκος, γεμάτος νερό, ζωή και ιστορίες. Κάθε μέρα πότιζε τα χωράφια, δρόσιζε τα δέντρα και τραγουδούσε περνώντας ανάμεσα στις πέτρες.
Μια μέρα εμφανίστηκε ένα παράξενο κτίριο με μεγάλους τροχούς και μηχανές. Ήταν το Υδροηλεκτρικό Εργοστάσιο Γλαύκου - η "φωτεινή Μηχανή" της πόλης.

Τι κάνεις εδώ;
Με τη δύναμη του νερού σου μπορώ να φτιάχνω ηλεκτρικό ρεύμα ! Χάρη σε εσένα, σπίτια, δρόμοι και σχολεία θα φωτίζονται.
Ο Γλαύκος ένιωσε περήφανος. Δεν έδινε πια μόνο νερό. Τώρα βοηθούσε ολόκληρη την Πάτρα να προχωρήσει μπροστά. Οι άνθρωποι άρχισαν να τον σέβονται περισσότερο και να λένε στα παιδιά πόσο σημαντικός είναι.
Κι έτσι ο ποταμός και η Φωτεινή Μηχανή έγιναν φίλοι και οι φύλακες της πόλης - θυμίζοντας σε όλους ότι η ιστορία και η φύση του τόπου μας είναι θησαυροί που πρέπει να προσέχουμε.
Τέλος
Σελίδα Γνώσης: Το Υδροηλεκτρικό Εργοστάσιο Γλαύκου
Ήξερες ότι ο ποταμός Γλαύκος δεν δίνει μόνο νερό, αλλά και… φως;
Στις όχθες του ποταμού, πριν από πολλά χρόνια, χτίστηκε το Υδροηλεκτρικό Εργοστάσιο Γλαύκου, ένα από τα πρώτα εργοστάσια στην Ελλάδα που έφτιαχνε ρεύμα μόνο με τη δύναμη του νερού!
Λίγα μυστικά που αξίζει να ξέρεις:
Το εργοστάσιο ιδρύθηκε το 1925 και βοήθησε την Πάτρα να μπει στην εποχή του ηλεκτρισμού.
Το 1956 αγοράστηκε από τη ΔΕΗ και συνέχισε για πολλά χρόνια να δίνει ρεύμα στην πόλη.
Η ενέργεια που παράγει ισοδυναμεί με 2 ανεμογεννήτριες και αποτελεί κομμάτι της ιστορίας της Πάτρας.
Το σημερινό μικρό μουσείο του εργοστασίου ήταν κάποτε το σπίτι του διευθυντή, που έπρεπε να μένει δίπλα στις μηχανές.
Για να λειτουργήσει ο παλιός πίνακας ελέγχου χρειάζονταν έξι άνθρωποι ταυτόχρονα. Σήμερα, χάρη στον αυτοματισμό χρειάζεται ένα μόνο άτομο!
Οι παλιές υδροτουρμπίνες γύριζαν με απίστευτη ταχύτητα, μετατρέποντας την κίνηση του νερού σε καθαρή, πράσινη ενέργεια.
Το κτίριο θεωρείται βιομηχανικό μνημείο και αποτελεί κομμάτι της ιστορίας της Πάτρας.
Το εργοστάσιο μάς θυμίζει ότι η φύση μπορεί να μας δίνει ενέργεια χωρίς καύσιμα και χωρίς ρύπανση.
Μας δείχνει πόσο σπουδαίος είναι ο ποταμός Γλαύκος — όχι μόνο ως φυσικό τοπίο, αλλά και ως κομμάτι της ιστορίας της πόλης μας.
