Eulalia de Sanjuan Llop, alumna de
"I.E. Mare de Déu del Portal" Batea.
Aquesta es la història del "Naixement de les lletres".
El descobriment i la seva història.


Fa molt temps, en la llunyana terra de l'antiga Roma, es vivia un temps ple de déus, en la qual escrivien les seves gestes, van inventar molts temples... Però ara ens preguntarem, com les escrivien?
La nostra història comença en realitat, molt abans, al començament de l'Imperi Romà.



Tot començà quan l'emperador de Roma, Julio César, va edificar l'aqüeducte de Tarragona.
L'aqüeducte s'havia de dir "Pont del Diable", però, no sabien com escriure el seu nom.
Llavors, no hi havia cap mitjà per escriure.



Ell i la seva filla Plúvia, van arribar a una decisió que ens ha servit fins als nostres dies i ens servirà encara un munt de segles més, fins al final dels temps. Van inventar l'escriptura.

ALFABET ROMÀ

Van crear el seu propi alfabet romà. A partir d'allí es van poder escriure documents a mà, i aprendre a escriure a escola.
Es van escriure frases, per tot arreu de la ciutat de Roma. Poc després, aquestes frases es van escampar per tot l'Imperi Romà i fins per tot el món. Es va donar nom a tots els prats, jardins, boscos, ciutats, països...
BOSC PLUVIA




Però els conflictes van aparèixer, quan l'emperador Julio César va morir.
Llavors, va prendre càrrec del tro l'emperador Cayo Ocatavio Turino, que va eliminar l'alfabet romà. A partir d'aleshores, van arribar els problemes a Roma.

L'emperador Cayo,va declarar la guerra a la filla de Julio Cèsar, Plúvia.
Es van preparar els exèrcits dels dos costats i es va alçar la batalla.
A la batalla hi va haver molta sang. Van morir molts soldats.
L'exèrcit de Cayo era de 30.000 soldats, mentre que el de Plúvia només en tenia 15.000.

Va ser aleshores quan va passar la famosa història d' "El Cavall de Troia".
Durant el dia, l'exèrcit de Plúvia, va construir un cavall, força gran, i dins hi col·locaren més de 10.000 soldats.


Aquests soldats van passar-se per amics de Cayo. Van estar quasi tota la nit cantant, ballant, bebent... Fins que Plúvia, com a regal perquè quedessin en paus, li va regalar a Cayo el cavall més gran de tot el món.
Cayo, com que anava borratxo, ho va aceptar. Però, quan es va despistar, van sortir els soldats de dins del cavall i els van passar a tots per l'espasa. Així assoliren la victòria.

Plúvia es va casar amb César Augusto i van ser nombrats emperadors de tot l'Imperi Romà.








Ella i el seu home van donar l'ordre de tornar a fer servir l'alfabet que havien inventat ella i el seu pare.
Gràcies a ells dos, avui en dia ens podem comunicar a través de les paraules.



FI


