GERÇEKLEŞEN RÜYAM

GERÇEKLEŞEN RÜYAM
Okulda öğretmenimiz geridönüşümle ilgili neler bildiğimiz hakkında bizlere soru yöneltti. Aklıma hemen cevabı geldi parmağımı kaldırdığımda hemen söze başladım. Öğretmenim bundan kolay soru mu olur? Hemen gösterebilirim dedim. Öğretmenim yüzüme şaşırarak bakarak beni geri çevirmedi. Tahtaya çıkıp önce arkadaşlarıma baktım sonra arkamı döndüm işte öğretmenim geridönüşüm bu, dememle öğretmenim kahkayı patlattı.
Aferim sana dedi farklı bir bakış açısı teşekkür etti ve beni yerime yolladı. Gülümsemesini hiç unutmuyorum. Öğretmenimiz çocuklar geridönüşüm: “İnsanların sosyal ve ekonomik faaliyetleri sonucu, kullanım süresi dolmuş ve artık doğa için zararlı hale gelen her türlü maddeye atık denir. Karton, cam, metal, plastik gibi maddeler atık olarak sınıflandırılabilir. Atıkların yeniden değerlendirilmesi ancak geri dönüşüm ile sağlanır. Geri dönüşüm, yeniden değerlendirilme imkanı olan bu atıkların fiziksel veya kimyasal işlemlere tabi tutularak ikinci bir hammaddeye dönüştürülmesine denir. Geri dönüşümde amaç kaynakların aşırı ölçüde kullanımını önlemek, atıkların kaynaklarında ayrıştırılmasını sağlamak, atık çöp miktarının azalmasını sağlamaktır.” dedi:

Öğretmenimin tatlı gülümsemesi ve geri dönüşüm ile ilgili anlattıkları çok hoşuma gitmişti. Geri dönüşüm meğer hayatımız için ne kadar önemliymiş. Eve gittiğimde öğrendiklerimi heyecanla anneme anlattım. Annemde öğretmenim gibi geri dönüşüm ile ilgili faydalı bilgiler verdi. Bugünden itibaren hayatımın değişeceğini hissettim. Artık çöpe atmak yok dönüştürmek vardı benim için. Kendime , sevdiklerime ve dünyaya karşı nasıl faydalı olabilirdim bunu düşünüyordum. Akşam yemeğimi yedikten sonra biraz televizyon izledim. Tam da bugün öğrendiklerimle ilgili bir program çıktı karşıma. Sokak sokak gezerek insanların çöp diye attığı kullanılabilecek eşyaları toplayan bir adam kendi atölyesinde bu eşyaları yepyeni şeylere dönüştürüyordu. O kadar hayretle izledim ki . Çöpe atılmış o eski avizeden nasıl da şamdan yapmıştı. Bozuk televizyondan yaptığı akvaryumu görünce inanamadım. Ama gerçekti. Kim bilir daha neler neler yapabilir. Hayretler içinde izlerken beni gören annem istersen sen de atık maddeleri dönüştürerek kullanabileceğimiz eşyalar, oyuncaklar ve daha bir sürü şey yapabilirsin . Bu konuda sana yardımcı olabilirim.
Evet annemin dediği gibi bende yapabilirim. Hatta arkadaşlarımla konuşup birlikte çok güzel şeyler üretebiliriz.

Aklımda bu düşünceler ile yatağa gittim ama gözüme bir türlü uyku girmemişti. Sürekli atık malzemeler ile yapabileceklerimi düşünüp duruyordum. Derken sonunda uykuya dalmışım.Rüyamda evimizin yanındaki parkta oyun oynuyordum. Biraz yorulmuştum. Dinlenmek için kocaman bir çınar ağacının dibine oturdum.Birden yanıma “Merhaba” diyerek gelen bir robot gördüm. Gözlerime inanamadım. Gövdesi kocaman bir kartondan,kafası eski bir avizeden,kolları ve bacakları da su şişesinden yapılmış bir robot…
Gelip yanıma oturdu ve benimle konuşmaya başladı:-Beni gördüğüne çok şaşırdın değil mi?
-Evet,şaşırdım. Çünkü sen benim daha önce gördüğüm robotlara hiç benzemiyorsun. Her parçan kullanılmış eski malzemelerden oluşuyor, :dedim.
-Haklısın, biraz farklıyım. Ben geri dönüşüm robotuyum. Sahibim çocuğunun oynaması için, kullanmadığı malzemelerden beni yaptı,dedi.
-Çok güzel bir fikirmiş, hem de oldukça ekonomikmiş, dedim.
-Sen de kullanmadığın malzemelerden benim gibi robotlar, ilginç oyuncaklar yapabilirsin. Böylece hem aile bütçene katkı sağlarsın hem de doğayı koruyabilirsin. Daha da önemlisi tüketici olmak yerine, üretici olmanın mutluluğunu yaşarsın, dedi.
Tam ona bu güzel fikirleri için teşekkür edecekken, annemin sesi ile bu güzel rüyadan uyandım.
Evet, arkadaşlarımla atık malzemelerden ne yapabileceğimizi bulmuştum. Okula gider gitmez bu fikri onlarla paylaşmalıydım.


Sabah kahvaltısını yaptıktan sonra erkenden okula doğru yola koyuldum. Artık çevremde daha önce fark edemediğim atık malzemeleri daha çok fark ediyor, bu malzemelerden neler yapılabileceğine dair fikirler aklımdan geçirip duruyordum.
Okula vardığımda okul bahçesinde dersin başlamasını bekleyen arkadaşlarımın yanına giderek bu konudaki düşüncelerimi paylaştığımda benimle aynı fikirde olan arkadaşlarımın olması konuya olan ilgimi daha da arttırdı. Bu arkadaşlarımla daha sonra öğretmenimizin yanına giderek geri dönüşüm konusunda nasıl kitlesel farkındalık oluşturabileceğimizi sorduk. Öğretmenimiz öncelikle bizim bu konuya olan ilgimizden dolayı çok mutlu olduğunu ve dersimizin bir bölümünde geri dönüşüm ile ilgili sınıfça bir proje başlatabileceğimizin müjdesini verdi.

Hepimiz çok heyecanlıydık.Aramızda sürekli konuşuyor ,öğretmenimizin bize bahsettiği projenin ne olabileceği konusunda fikirler üretip duruyorduk.Ben acaba rüyamda gördüğüm robotu hayata geçirebilir miyiz diye düşünürken arkadaşlarımdan da çok ilginç fikirler gelmeye başlıyordu.Öyle bir proje olmalıydı ki hem gelecekte hepimizin hayatını kolaylaştırmalı hemde bunları yaparken çevreye karşı duyarlı olmalı ve kaynaklarımızı tüketmemeliydi.Projemizi yürütme aşamasında tamamen atılmak üzere olan parçaları kullanmalıydık ve öyle şeyler yapmalıydık ki bizi gören herkes de artık elindeki malzemelerle ilgili ne yapmalıyım diye düşünmeliydi.Aramızda konuşurken zamanın nasıl geçtiğini anlayamamıştık.Artık eve gitmeliydik.Öğretmenimiz hepimizden projemiz ile ilgili neler yapabiliriz diye düşünmemizi istemişti.
Eve gelmiştim ama benim aklımdan bu konu hiç çıkmıyordu.Yemek yerken ailemle de bu konuyu konuşuyorduk.Ne yapabilirdik?İnsanları bu konuda nasıl duyarlı hale getirebilirdik?Ama benim aklım hala gördüğüm rüya da kalmıştı.Neden olmasın ki!
Geri dönüşüm malzemelerini kullanarak bir robot yapabilirdik.Robota bir isim verip,birlikte çalışabilirdik.Atık malzemeleri kullanmayan,israf eden,çevreye zarar veren herkesin rüyasına girip yaptığının yanlış olduğunu ona anlatabilirdi.Belki robotu gören herkes benim gibi etkilenir ve yaptığı yanlışı anlayabilirdi.Bu robot gelecek için çalışabilir ,bizden sonra ki nesillere güzel ve yaşanılabilir bir çevre bırakabilirdi.Kim bilir belki öğretmenim kabul ederdi.Ama tabi arkadaşlarımın fikirleri de çok önemliydi.Sabırsızlıkla yarını bekliyordum.

Bir yandan hemen yarın olsun istiyor , bir yandan da kafamda yapacağım robota nasıl bir şekil vereceğimi düşünüyordum. Acaba nasıl bir şey yaparsam herkesin geri dönüşüm ile ilgili dikkatini çekebilirdim.Akşam uyumadan önce evimizin kiler odasında bulunan atık malzemelerden alüminyum folyo,plastik boru küçük tel parçalarını poşete doldurup çantama koydum. Geri dönüşümle oluşturacağım robotumu düşünürken uyuyakalmışım.Annemin “Hadi okula geç kalacaksın “ serzenişiyle uykudan uyandım .Elimi yüzümü yıkayıp kahvaltımı yaptıktan sonra hızlı okul kıyafetimi giyip okulun yolunu tuttum . Okula doğru her adımımda arkadaşlarımın benden farklı ne düşündüğünü merak ediyor ,neler getirebileceklerini tahmin etmeye çalışıyordum.Bu sırada geri dönüşüm ile ilgili aklımdan geçenleri melodi şeklinde mırıldanmaya başladım.”
*Gel Dönüştür, * Geri dönüştür, * Atma sakın çöpe! * Olsun bu senin kulağına küpe!”
Hem söylüyor hem zıplıyor; akşam hazırladığım poşetin çantamdaki hareketleriyle şarkı sözleri birbirine karışıyor hep bir ağızdan geri dönüştürmenin ne kadar mutluluk verici bir duygu olduğunu anlatıyordu sanki. Okula vardığımda bütün arkadaşlarım geri dönüşüm ile ilgili yapacağımız proje ile ilgili materyallerini yanlarında getirmiş olduklarını gördüm. Heyecanla son dersin gelmesini bekliyorduk .Doğa bizim yapacağımız kullanılmayan atık maddelerle yeniden renklenecek; bunu gören herkeste bir bilinç oluşacak kimse çevresini kirletmeyecek , atık maddelerin başka bir eşyaya dönüşeceğine yürekten inanacaklardı.Öğretmenimiz ”Evet çocuklar ,geri dönüşüm ile ilgili yapacağınız proje çalışması için getirmiş olduğunuz materyalleri çantanızdan çıkarıp masanızın üzerine koyabilirsiniz dedi. O anda ben bir hayal kırıklığı yaşadım. Aman Allahım! Ne kadar da karışık şeyler bunlar…Bir arkadaşım; patlamış, bir top , bir poşet toprak ve çiçek tohumları getirmiş…Başka biri arkadaşım Pet şişe makas ,bant ,kurdele ve kırmızı bir bez parçası …
Bunlardan ne yapılabilirdi ki?Acaba geri dönüşüm iyi fikir değil miydi? Çok mu abartmıştım acaba? Aklımda bir çok soru uçuşurken kendimi yapacağım robota vermenin iyi bir fikir olacağını düşündüm?...

TANIŞMA İLKOKULU HİKAYE TAMAMLAMA
Masamın üzerinde duran ve bir çöp yığınını andıran materyallere bakarken yavaş yavaş yapmayı hayal ettiğim robotumu nasıl yapacağımı planlamaya çalışıyordum. Önce telle mi başlasam yoksa plastik borumu folyoyla mı kaplasam diye düşünüyordum. Benim bu düşünceli halimi fark eden sıra arkadaşım neyi düşündüğümü sordu.
Ona yapmayı hayal ettiğim robottan bahsettim. Sadece robotumdan değil robotumu yapınca çöpe atılacak olan bir çok malzemenin bu sayede değerleneceğini , dünyamızın daha temiz ,daha güzel bir yer olacağını, sadece gezegenimizin değil bizlerin de bundan faydalanacağını ,çöpe atmayıp dönüştürdüğümüz her çalışmanın aile bütçesine de katkı sağlayacağını ve daha bir çok şeyi anlattım.
Arkadaşım ;bu projenin beni bu kadar heyecanlandırmasına çok sevindiğini ve proje sayesinde edindiğimiz faydaların kendisini çok şaşırttığını söyledi. Meğer henüz 10 dakika kadar önce kendisi için çöpten başka bir şey olmayan eşyalar değerlendirildiği takdirde nede çok fayda sağlıyormuş. Masanın üzerindeki materyallere bakışının bile değiştiğini ,sanki yeni bir oyuncağa bakıyormuşçasına heyecanlandığını fark ettim. Arkadaşımın bu projeye artık benim kadar değer verdiğini görmek beni de çok mutlu etmişti. Kendi kendime “Yaşasın! Yeni bir geri dönüşüm savaşçısı kazandım” diyordum.
El birliğiyle robotun yapımına başladık bir yandan telleri büküyor, bir yandan kutumuzu folyoyla kaplıyor, bir yandan da “elini şöyle yaparız, kontrol düğmelerini buraya yapıştırırız “gibi fikir alışverişinde bulunuyorduk……

KİSECİK OKULU HİKAYE TAMAMLAMA ETKİNLİĞİ
Yan tarafta arkadaşlarımız eski bir radyo kutusu, farklı boyutlarda silindir kutular ve şönil kullanarak çok güzel bir robot yapıyorlardı. Başka bir masadaki arkadaşlar ise boy boy kutuları ve plastik şişeleri kullanarak kocaman bir robot yapıyorlardı. Hepimiz büyük şevkle elimizdeki atık malzemeleri kullanarak , fikirlerimizi paylaşarak, elbirliğiyle robotlarımızı tamamlamak üzereydik. Derken öğretmenimizin bizi uyaran sesini duyduk:
-Çocuklar! Dersimiz bitmek üzere. Son dokunuşlarınızı yapın, yarın devam etmek üzere eşyalarınızı kaldırın.
Ama biz çok heyecanlıydık .Robotlarımızı yarım bırakmaya niyetli değildik. Bu sebeple öğretmenimize çalışmalarımıza evde devam etmek istediğimizi söyledik. Öğretmenimiz de :
-Koşullarınız uygunsa elbette olabilir dedi.
Bunun üzerine hızlıca organize olup çalışacağımız evleri belirledik. Zil çaldığında toparlanmıştık bile. Biz, Mehmetlerin evinde devam etmeye karar verdik. Mehmetlerin evi okulumuzun iki sokak altındaydı. Birimiz robotu, birimiz kalan malzemeleri alarak eve doğru yola koyulduk. Kapıyı Mehmet’in babası Hasan amca açtı.
-Hoş geldiniz çocuklar diyerek elimizdeki robota bakakalmıştı.
O sormadan biz projemizi ,amacımızı açıkladık. Hasan amca bizle gurur duyduğunu söyledi.
-Madem atık malzemeleri çöpe atmayıp değerlendirmeye çalışıyorsunuz o zaman ben de size yardımcı olacağım. Elimde kalan elektronik parçaları size vereyim. Robotunuza ses ve hareket de katın dedi.

Hasan amca elektronik tamircisi idi. Bir süre sonra elinde birkaç elektronik parça ile gelip robotumuza nasıl ekleyebileceğimizi gösterdi. Biz de geri dönüşüm savaşçıları olarak onları büyük bir beceri ile robotumuza monte ettik.
İşte bitmişti. Gözden çıkarılmış, çöpe atılacak malzemeleri değerlendirerek uzaktan kumanda ile hareket edebilen, ses çıkaran bir robot yapmıştık. Arkadaşlarımızın robotlarını da çok merak ediyorduk. Robotumuzla gurur duyarak ,görevini tamamlamış olmanın verdiği mutlulukla evlerimize dağıldık.
Ertesi gün sınıfa girdiğimde gözlerime inanamadım. Çünkü arkadaşlarımın elinde atık malzemelerle hazırlanmış, her biri birbirinden farklı çok güzel robotlar vardı. Öğretmenimiz de sınıfa girdiğinde çok şaşırdı ve sevindi:
-Çocuklar, size bir önerim var. Bu güzel robotlarınızı, onlarla oynamaktan büyük keyif alacak kardeşlerinizle paylaşmaya ne dersiniz?
Hepimiz şaşırmıştık. Şirin hepimizden önce davranıp:
-Kimlerle paylaşabiliriz öğretmenim? diye sordu. Öğretmenimiz:
-Çocuk Esirgeme Kurumu’ndaki kardeşlerinizle.

Bu fikir neden benim aklıma gelmemişti ki? Hepimiz öğretmenimizin bu cevabı karşısında hem çok sevinmiştik hem de çok duygulanmıştık. Ama Mehmet’in aklına bir şey takılmıştı.
-Öğretmenim, peki oradaki arkadaşlarımız bu robotları atık malzemelerden yaptığımız için beğenmezlerse? Diye sordu.
Öğretmenimiz:
Bu sırada benim aklıma hemen fikir geldi:
-Öğretmenim isterseniz ben arkadaşlarımız için geri dönüşümün önemini anlatan bir sunum hazırlayabilirim.
Bu fikir öğretmenimizin de arkadaşlarımın da çok hoşuna gitti. Hatta arkadaşlarımdan bazıları sunumuma destek olsun diye atık malzemeleri kullanarak afiş hazırlayabileceklerini söylediler. Öğretmenimiz de gerekli izinleri alacaktı.
O gün teneffüslerde arkadaşlarımla iş bölümü yaptık. Kim hangi afişi hazırlayacak, kim slogan yazacak artık hepsi belliydi. Okul çıkışı hemen işe koyulup herkes üzerine düşen görevi tamamlayacaktı.
Üç gün içinde ben sunumumu, arkadaşlarım da afiş ve sloganlarını hazırlamıştı. Öğretmenimiz de gerekli izinleri almıştı. Önümüzdeki Pazartesi günü Çocuk Esirgeme Kurumundaki arkadaşlarımızla buluşmak için hepimiz hazırdık. Aynı zamanda da çok heyecanlıydık.Ve büyük gün gelmişti. Öğretmenimiz ile birlikte Çocuk Esirgeme Kurumu’na gitmek üzere bizi kuruma götürecek servis arabasını bekliyorduk.

SAKARYA İLKOKULU HİKAYE TAMAMLAMA ETKİNLİĞİ
O an aklıma çok güzel bir fikir geldi. Neden hazırladığımız afişleri servis arabasının çeşitli yerlerine asmıyorduk ki. Bu harika olurdu evet ! Bu sayede trafikte pek çok insanın dikkatini çekecek ve farkındalık yaratacaktık. Bu fikrimi öğretmenimizle paylaştım. Harika, dedi. Hemen işe koyulduk ve afişlerimizi servis aracının çeşitli yerlerine yapıştırdık. Servisimize bindik. Yol boyu camdan insanlara bakıyordum. Evet! Afişlere bakıyorlardı. Bir süre yol aldıktan sonra nihayet kuruma vardık. Bizi kurum kapısında müdire hanım karşıladı. Öncelikle müdire hanım projemiz hakkında bilgi almak istedi. Projemizi çok beğendiğini ileri zamanda çocuklarla birlikte çalışmak üzere onlara zaman ayırmamızı istedi. Memnuniyetle kabul ettik. Odasına çıkarken bizi bekleyen çocukların heyecanlı seslerini duyabiliyorduk. Sonunda hazırladığımız geri dönüşüm robotlarımızı ile çocukların karşısındaydık. Bizi gören çocukların alkışları kendimizi gerçekten çok mutlu hissettirmişti. Sunum için bana hazırlanan kürsüye çıktım. Çocuklar sessizce ve dikkatle beni dinliyorlardı. Çocuklara hazırladığımız afişleri de göstererek geri dönüşümün ne olduğunu, geri dönüşümün doğaya, insan sağlığına ve çevreye önemini anlattık. İçlerinden biri konuşmamı bitirdikten sonra parmak kaldırdı. Bir an için kendimi öğretmen gibi hissettim. Söz hakkı verdim kendisine. Geri dönüşümle hazırladığımız robotları çok merak ettiğini ve bir an önce görmek istediğini, artık alıp alamayacaklarını sordu. Anlamıştım ki artık çok sabırsızlanmışlardı. Robotları dağıtmaya başladık. Gözlerindeki mutluluğu görmeliydiniz. Bu robotlar geri dönüşümün en güzel örneğiydi. Oyuncak olmuş ve birçok çocuğa inanılmaz güzel duygular yaşatmışlardı…
SON

CELAYİR İLKOKULU HİKAYE TAMAMLAMA
YAZARLAR
Ahmet DUR.Saçaklı İlkokulu
Ahmet dur Saçaklı İlkokulu
Asya at Saçaklı İlkokulu
Dorkhan B Saçaklı İlkokulu
Hüseyin At Saçaklı İlkokulu
Narin kız Saçaklı İlkokulu
YAĞMUR YI. Saçaklı İlkokulu
Ahmet to Gökçebaş İlkokulu
Buse n.Gökçeyurt Yiğitbaş İlkokulu
Eşlem ö. Gökçeyurt Yibitaş İlkokulu
Göktuğ A. Gökçeyurt Yibitaş İlkokulu
İrem Anka Gökçeyurt Yibitaş İlkokulu
Nezir E. Gökçeyurt Yibitaş İlkokulu
Samet Öz. Gökçeyurt Yibitaş İlkokulu
Taha K. Gökçeyurt Yibitaş İlkokulu
Tuğba I. Gökçeyurt Yibitaş İlkokulu
Ali dağ. Akçaova Haldun Tınaztepe İlkokulu
Eylül çal Akçaova Haldun Tınaztepe İlkokulu
Gazi iş. Akçaova Haldun Tınaztepe İlkokulu
Muaz Sof Akçaova Haldun Tınaztepe İlkokulu
Neslihan yıl Akçaova Haldun Tınaztepe İlkokulu
Ahmet kızg Atatürk İlkokulu
Ahmet Selçuk Atatürk İlkokulu
Mustafa Emir B. Atatürk İlkokulu
Mustafa Kocaoğ. Atatürk İlkokulu
Neclanur Avcı Atatürk İlkokulu
Rasim Kerem Çoş. Atatürk İlkokulu
Rümeysa Gençoğ Atatürk İlkokulu
Azra nö Ce Zi Ne Kardeşler İlkokulu
Gökçe Kal. Ce Zi Ne Kardeşler İlkokulu
Hira Bolu Ce Zi Ne Kardeşler İlkokulu
M.Gülce S Ce zi ne kardeşler ilkokulu
Zehranur O. Ce Zi Ne Kardeşler İlkokulu
Zümra G.A. Ce Zi Ne Kardeşler İlkokulu
Umut sakarya Ce Zi Ne Kardeşler İlkokulu
Derin g Kisecik İlkokulu
Duru g Kisecik İlkokulu
Ela g. Kisecik İlkokulu
İlkay G. Kisecik İlkokulu
ASLI. Tanışma İlkokulu
BURAK. Tanışma İlkokulu
CEYLİN. Tanışma İlkokulu
DORU. Tanışma İlkokulu
EMEL. Tanışma İlkokulu
YAZARLAR
Ahmet ar Yeniçağ İlkokulu
Derin yeş Yeniçağ İlkokulu
Münevver Y Yeniçağ İlkokulu
Duru y. Yeniçağ İlkokulu
Salih tr. Yeniçağ İlkokulu
Edip Mb. Yeniçağ İlkokulu
Ayşe mine sakarya Sakarya İlkokulu
Batuhan sakarya Sakarya İlkokulu
Hakan Sakarya Sakarya ilkokulu
Şevval Sakarya Sakarya İlkokulu
Mehmet Berke Sakarya ilkokulu
Beyza ç Yenimahalle Celayir İlkokulu
Derviş ö Celayir İlkokulu
Güler g. Celayir İlkokulu
Sevde S. Celayir İlkokulu
Yiğit S. Celayir İlkokulu
Elman 47 az. İbrahim Babayev adına Şirvanlı kənd tam orta məktəb
Fidan 47 az. İbrahim Babayev adına Şirvanlı kənd tam orta məktəb
Leman 47 Az İbrahim Babayev adına Şirvanlı kənd tam orta məktəb
Nerman 47 az İbrahim Babayev adına Şirvanlı kənd tam orta məktəb
ORXAN47 AZ İbrahim Babayev adına Şirvanlı kənd tam orta məktəb
MENTORLAR
1- Ahmet Hasan BİLGİN
2- Esin BİLGİN
3- Güler ADSIZ
4- Zahide ALTAN
5- Mine GÜLEN
6- Ahmet GÜNGÖR
7- Recep KAHAN
8- Filiz EKER
9- Beyza ÖZKÜTÜK
10- Ebru SAHİLLİ
11- Gamar BABAYEVA

- Full access to our public library
- Save favorite books
- Interact with authors

- < BEGINNING
- END >
-
DOWNLOAD
-
LIKE
-
COMMENT()
-
SHARE
-
SAVE
-
BUY THIS BOOK
(from $8.19+) -
BUY THIS BOOK
(from $8.19+) - DOWNLOAD
- LIKE
- COMMENT ()
- SHARE
- SAVE
- Report
-
BUY
-
LIKE
-
COMMENT()
-
SHARE
- Excessive Violence
- Harassment
- Offensive Pictures
- Spelling & Grammar Errors
- Unfinished
- Other Problem

COMMENTS
Click 'X' to report any negative comments. Thanks!